Saturday 12 March 2011

HARAPANKU 10 TAHUN KEHADAPAN



Khas buat anak-anak tersayang.
Ummi insan biasa. Tak punya apa-apa keistimewaan. Punya banyak kelemahan. 10 tahun akan datang usia ummi sudah menjangkau usia 60an.  Entahkah hidup,  entahkah mati.  Walau apa pun ketentuan Allah, ummi tetap mempunyai harapan, agar anak-anak ummi akan menjadi anak yang Soleh.  Saling berkasih sayang dan sentiasa berhubung, walau jauh mana tempat tinggal kalian. Tak kira siapa yang tua atau yang muda sentiasa memberikan nasihat.  Mungkin ketika itu, ada di antara kalian yang "...punya uang berjuta-juta.." harus punya sifat pemurah. 


Kalian harus berpegang teguh pada AlQuran dan As Sunnah.


Ummi juga berharap di beri kesempatan oleh Allah, untuk melihat anak-anak ummi hidup di dalam keluarga yang sakinah mawaddah wa rahmah. Ummi dapat menimang dan mendengar gelak tawa cucu cucu yang menghiburkan.


Ummi sentiasa berdoa.  "Ya ....Allah,  aku insan yang lemah di sisi Mu.  Harapan ku, pada Mu yang Maha Pemurah agar ampunkan dosa-dosa ku, suamiku, anak-anak ku: Halimah 'Afiffah; Khairina; Abdullah Fatih dan Muhammad 'Imaduddin.  Harmonikanlah hidup kami dengan deen Mu. Kekalkanlah Iman kami sehingga kami dipanggil pulang oleh Mu.  Himpunkanlah kami, Ya Allah, di syurga Mu nanti..... Amin."

1 comment: